ik wil graag automaat gaan rijden waar moet ik op letten als ik een occasion koop
ik heb laatst een automaat gekocht. opel astra 2.0 DTL station.
ik heb de auto laten keuren door de TUV. Soort ANWB occasionkeuring , maar dan iets strenger en persoonlijker. Deze keuren de auto op alle punten van binnen en van buiten, rijden ermee rond en schrijven een rapport waar de mankementen op staan en bellen je erover op. Kost circa 160 euro. Ik had een afspraak dat alles wat uit de keuring naar voren zou komen de garage het zou maken. Dat is dus ook gebeurd. De automaat werkte goed dus was niks mis mee. Als je dit niet wilt doen,
kun je letten op een automaat als je hem start moet hij uit zich zelf beginnen te lopen. doet hij dat niet is er iets niet goed afgesteld.
Ook is een automaat vaak beter geweest voor de motor. Door het altijd automatisch schakelen kan hij nooit belachelijk hoog in de toeren zijn gelopen zoals je dat wel kunt hebben met een schakelbak.
kijk op je dashboard als je het sportknopje (op de pook) hebt ingedrukt of er een lichtje brandt, een S-je, moet werken.
Ik wil niet meer anders…advies zoek er een met cruise control….super !!
Ik heb ook een automaat in een VW T4. Maar ik heb helaas andere ervaringen. Hij schakelt de laatste tijd heel erg slecht en blijft soms zelfs hangen tussen de en de andere versnellingovergang. Als hij over gaat dan geeft de een loei gas, alsof je de koppeling te vroeg in drukt bij een schakelbak.
Heeft iemand zo'n dergelijke ervaring of herkent iemadn dit probleem? En zo ja, wat valt eraan te doen? Is het een kwestie van afstelling of iets ander?
Ikhoor graag jullie reacties.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?