van naam laten halen

• ZB

Ik heb een oude honda civic. Deze auto is rot en gebruik hem niet meer. Deze wil ik nog wel houden maar wil dan onderdelen gebruiken voor een andere honda uit hetzelfde bouwjaar voor als die kapot zijn of aan vervanging. Mijn eigen sloopauto dus.

Is het mogelijk om deze van mijn naam af te halen zodat ik er geen houderschapsbelasting/wegenbelasting over hoef te betalen? Hij komt dan op niemands naam te staan zeg maar.

alvast bedank

• hauderzgapzvilozoov

Ik denk dat de enige mogelijkheid schorsen is……

• johan

schorsen 68 euro voor 1 jaar, verlengen 22 euro volgende jaren. Geen verzekering nodig APK verplichting is er niet meer. Mag echter alleen op EIGEN terrein staan dus niet op openbare weg. Mag ook elders zijn (bijv bij een bedrijf op terrein) vragen je dan het adres van stalling op te geven.

Blijft WEL op je naam staan, je blijft verantwoordelijk, stel hij wordt op de openbare weg gezien heb je een probleem. Uitzondering is er als je naar de APK rijd, dit mag wel, zorg voor je verzekering en een AFSPRAAKbrief, alleen via de kortste weg is dan toegestaan.

Kan je niet beter de courante onderdelen erafhalen en het karkas aanbieden aan de sloop?? Goedkoper en een hele zorg minder!!

Suc6