km stand occasion

• Marion

Beste mensen,

Wij zijn op zoek naar een 2e hands autootje, het wordt een Toyota Starlet of een Corolla HB, omdat onze ervaring met Toyota gewoon heel goed is en het betrouwbare auto's zijn. Het is als autootje voor mij en mijn dochter bedoeld. Nu heb ik echter een vraag. Mijn man wil het liefst kijken voor een auto met een zo laag mogelijke km stand. Ik denk dat dat vandaag de dag misschien niet meer zo interessant is als vroeger. Hij denkt dat de auto dan ook veel meer geleden zal hebben. Nu is mijn vraag: klopt dat??

Hij zoekt het liefst een auto met een km stand onder de 100.000 , ik denk dat dat best iets van 150.000 zou mogen zijn. We denken daarbij aan een auto van

ong. ‘92 - ’95.

Ik hoop dat hier op dit prikbord een aantal experts zitten die ons wijzer kunnen maken, zodat wij makkelijker een keuze kunnen maken.

Groetjes,

Marion

• Otovilozoov

100000 of 150000 maakt geen bal uit , veel belangrijker is hoe die kilometers zijn afgelegd, helaas is dat niet goed te achterhalen.

Zijn de beurtjes op tijd gedaan, zou ik daar de keus niet vanaf laten hangen, maar meer dingen zoals:

-maakt ie een verzorgde indruk

-is de prijs okee

-rijdt ie lekker

• Marion

Bedankt voor de reactie. Inmiddels hebben wij gisteren een Starlet gekocht. Van '91 met slechts 54.000 km op de teller. Maar wat je zegt, een hele goeie indruk.

Zag er zeer verzorgd uit, was van een oudere dame geweest, had altijd binnen gestaan, en had regelmatig zijn beurten gehad. Hier konden we geen nee tegen zeggen.

Groetjes,

Marion

• Otovilozoov

Bij zulke lage kilometerstanden moet je weer beducht zijn dat er alleen maar korte ritjes mee gemaakt zijn, is ook niet bevorderlijk voor een lange motorlevensduur…………….