Toyota Corolla D4D Wagon 2006 wegvallen motorvermogen

  • PJL

    Ik heb met mijn Toyota Corolla 2.0 D4D Wagon (2006, 155000 km) al een jaar last van het wegvallen van het motorvermogen. Als de motor op een bepaalde temperatuur komt, stagneert de brandstoftoevoer. Er is van alles aan gedaan. Vandaag is de luchtmassameter vervangen, het filtertje voor de turbodruksensor vervangen en het brandstoffilter gereinigd met een injector, maar weer is het probleem niet opgelost. Met de turbo is niets aan de hand.

    Morgen worden de SCV-kleppen vervangen, als dat kan bij dit type motor. Mogelijk moet ik aan een andere brandstofpomp. Ik aarzel of ik deze reparatie moet laten uitvoeren, Begin aardig wanhopig te worden. Heb alle suggesties gelezen, maar zie niet bij wie het probleem blijvend is opgelost. Wie geeft advies? Alvast hartelijk bedankt,

  • Dolende Belg

    zeker en vast de ECU ( motor - stuurapparaat ) laten uitlezen . turbodruk teveel of te weinig , stekkers die los of geoxideerd zitten , er zijn VEEL parameters die het vermogen doen wegvallen . Als uw auto in NOODLOOP gaat , dan geeft het DIAGNOSE-apparaat ( nu wellicht voor 100 euro te koop - leest de zogenaamde europese P - 0 - codes ) een “ vage ” oorzaak voor wat het zou KUNNEN zijn . Gaat uw auto wel degelijk in NOODLOOP : check dan zeker de werking van de klepjes die de turbo “ in bedwang houden ” . Deze solenoïdeklepjes en het verkeerd om monteren van deze NEST aan slangetjes , is vaak de oorzaak . Let wel : diesels met roetfilter of benzines met katalysator : deze doen OOK en heel VAAK het motorvermogen “ plat ” gaan , als ze verstopt zijn . elektronische gaspedalen of de positiesensor van de “ gasstang ” op de motor , zijn ook onderdelen die wel eens kapot gaan ( maar niet zo vaak als verstopte roetfilters en haperende solenoïdeklepjes - van de kleine rubberen slangetjes gezwegen die rond deze klepjes hangen - 1 barstje is genoeg voor 10 jaar ergernis )

    de beste toets of de computer is de ON/OFF knop