Startproblemen Suzuki swift

  • Jan Bisschops

    Hallo,

    Mijn echtgenote heeft een Suzuki Swift bouwjaar 1998, de laatste tijd doet zich het volgende startprobleem voor:

    Rond het middaguur koude start perfect meteen aanslaan, mijn echtgenote rijdt dan ongeveer 5 km waarna de auto ca. 3 kwartier stilstaat.

    Als vervolgens de auto gestart wordt slaat hij pas na ongeveer 6 keer opnieuw proberen aan waarna mijn echtgenote ca. 5 km naar huis rijdt, vervolgens staat de auto nu weer ongeveer 3 kwartier stil.

    Als de auto weer gestart wordt geeft deze niet thuis, de motor wordt wel rondgedraait maar hij start niet.

    Na ongeveer 1,5 à 2 uur verder te hebben stilgestaan slaat de auto bij starten weer perfect aan.

    Heeft iemand ervaring met deze storing? zo ja dan ben ik misschien enorm geholpen.

  • wiren

    Kan een defecte temperatuursensor(en) zijn.

  • Michel

    laat de injector eens controleren bij de garage mogelijk dat die defect is.

  • Paola Linke

    Hallo,

    Ik heb een suzuki swift sedan uit 1995, en die wil gewoon ‘s morgens gewoon niet starten. Als hij opgestart is via startkabels en we rijden, dan gaat het goed. De hele dag start hij zonder problemen, maar als hij ’s nachts tijdens kou heeft stil gestaan, dat wil hij niet meer starten.

    Wie heeft een oplossing?

    Groetjes, Paola Linke

  • peterelst@hotmail.com

    waarschijnlijk accu defect zou daar eerst mee beginnen

  • debruycker pascal

    Ik denk niet dat het de injector is , want dan zou je altijd niet kunnen rijden ( als deze verstopt is , lukt het niet meer , noch 's morgens , noch later ) Dus ik vermoed meer ofwel sensor(en) die niet meer goed werken en foute info doorgeven aan de electronische ontsteking , ofwel een defecte electronische ontsteking zelf .

    Heeft u reeds de gewone zaken reeds venieuwd ? ( verdeler , verdeelkap , bougiekabels…)

    Dit is blijkbaar een zwak punt bij Suzuki Swifts ( zelf een 1000 cc van 1995 ook ) ; hetzelfde verhaal ; bij extreme koude , vocht daags later erge startproblemen en overslaande bougies…

    Wie weet nog iets ?

  • wil

    heb eenswift uit 92 en een uit 94 de swift uit 92 start altijd weer of geen weer houd of warm maakt niet uit.

    maarde swift van 94 start bij slegt weer niet deze heeft een nieuwe accu verdelerkap plus kabels.

    wie kent dit probleem en weet waar dit aan ligt.het is een 1.0 spirit uit 94 gr wil

  • peterelst@hotmail.com

    Deze start slecht bij regenachtig weer?

    Loopt als deze loop loopt hij dan goed of een stuk minder.

    Door vocht wil de vonk wel eens wel slaan naar het motorblok of dergelijke

  • Albert Bolink

    Dat probleem had op 30 april beter Karst T kunnen hebben !!!

  • hussin17

    Jan Bisschops Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    >

    > Mijn echtgenote heeft een Suzuki Swift bouwjaar

    > 1998, de laatste tijd doet zich het volgende

    > startprobleem voor:

    > Rond het middaguur koude start perfect meteen

    > aanslaan, mijn echtgenote rijdt dan ongeveer 5 km

    > waarna de auto ca. 3 kwartier stilstaat.

    > Als vervolgens de auto gestart wordt slaat hij pas

    > na ongeveer 6 keer opnieuw proberen aan waarna

    > mijn echtgenote ca. 5 km naar huis rijdt,

    > vervolgens staat de auto nu weer ongeveer 3

    > kwartier stil.

    > Als de auto weer gestart wordt geeft deze niet

    > thuis, de motor wordt wel rondgedraait maar hij

    > start niet.

    > Na ongeveer 1,5 à 2 uur verder te hebben

    > stilgestaan slaat de auto bij starten weer perfect

    > aan.

    > Heeft iemand ervaring met deze storing? zo ja dan

    > ben ik misschien enorm geholpen.

    Hoi Jan,

    Momenteel heb ik hetzelfde probleem. Was het jou gelukt om het probleem toentertijd op te lossen? Zo ja, waar lag het aan?

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groeten