Trillend stuur na half lege band

  • Corjan

    Beste,

    Van mijn suziki swift uit 1992 hadden een paar grappenmakers de voorband half leeg laten lopen. Vervolgens heb ik met ca. 15 km met een trillend stuur gereden (alleen boven de 80). Bij de pomp gestopt en anwb gebeld. Deze heeft aan de remblokken zitten veilen en had de medeling dat mijn remschijf was versleten en hij eigenlijk de week daarvoor met de APK afgekeurd had moeten worden.. Ik ben met het reservewiel naar huis gereden. De band naar naar een bandenplakzaak gebracht, maar deze bleek niet lek te zijn, zelf de band er weer opgezet.

    Probleem nu, het stuur trilt nog steeds, maar de banden zijn allen hard.

    Wat kan ik het beste doen, aangezien ik net 450 euro in deze auto heb gestoken om nog een jaar te kunnen rijden en dus zo min mogelijk kosten wil maken. Eind dit jaar gaat hij er waarschijnlijk uit.

    Alvast bedankt voor de antwoorden.

  • bant&velchvilozoov

    De band is kapotgereden, vervangen…..

    PS veilen is fercopen

  • joop

    Mogelijk de wiellagers kapot. Vervangen kan zelf en hoeft niet duur te zijn.

  • Ron

    Zitten de loodjes er nog op.

    Anders opnieuw balanceren.

  • marco.spam_@hotmail.com

    Als de band zacht is, veranderd de oppervlakte waarmee de band op het asfalt ligt.

    Daardoor heb je plots andere slijtage. Het gevolg is dat er een andere balans is.

    de band is dus uit balans.

    Opnieuw balanceren is een oplossing. De kosten zullen wel meevallen.

    (Als je uitgaat van €50,- zal het altijd meevallen)